sâmbătă, 18 iunie 2011

Impresii de calatorie



Weekendul trecut am profitat putin de ziua bonus si m-am plimbat putin.
Obiectivul a fost varful Peleaga din Retezat cu inoptat la lacul Bucura, dar planul l-am adaptat si adaptarea am schimbat-o de cateva ori din cauza conditiilor meteo si plecarea la drum abia duminica de dimineata.
Ruta a fost cam asa : Bucuresti - Sinaia - Brasov - Sibiu - Hunedoara - Hateg - Ohaba de sub piatra - Carnic (locu de plecare pe traseu in Retezat) - Petrosani - Voineasa - Valcea - Pitesti - Bucuresti; cam 16 ore pe drum, 950 km. Traseul pe munte a durat 12, 21 km, soare , ploaie, mult frumos, dar o sa-l detaliez in alt post.

Duminica am plecat din Bucuresti cu A. la 3:30 dimineata. La 5 il luam pe B. din Sinaia de la o nunta. Pana la Brasov dumul imi era cunoscut si neinteresant. Dar ce a urmat m-a uimit. Drumul dintre Brasov - Sibiu si in general tot E86 este exceptional. Nu neaparat ca este bun, dar peisajele, curbele nu prea stranse, marcajele bune, te fac sa crezi ca esti in alta tara. Acum eu am avut ocazia sa merg si la 7 dimineata cand nu era nici naiba pe el, ca presupun ca era alta impresia daca era plin de tiruri cum a fost E81 pe valea Oltului la intoarcere.
In sibiu eram la 7:30 si pana pe la 13 ne-am invartit pe acolo si am mancat, mancat bine. Sibiul este frumos si cu un centru cu adevarat vechi, vechi pentru ca majoritatea cladirilor sunt de pe la 1500...deci mult mult peste centru Bcurestiului. Se remarca mai ales prin culori si stilul uniform al cladirilor si nu numai. Nu este deloc un ghiveci de stiluri ca in Bucuresti, nu ai aici o berarie peste drum o shaormerie, langa narghilele si in spate restaurant cu specific romanesc. Este frumos si "istoric".
Am pelcat spre Hunedoara sa vedem castelu Huniazilor. Hunedoara si intreg judetul sunt o ruina. Drumuri proaste, nereparate de pe vremea lu ceashca, fara indicatoare, fabrici ruginite si un castel cu potential turistic mare dar neexploatat. Daca-l compar cu Branu care e din acceasi perioada, este de 10 ori mai frumos si mai bine intretinut, dar totusi toata lumea stie si se duce la Bran, poate e chestie de proximitate..nu stiu, cert e ca merita vizitat.


Am plecat inspre Hateg si ar fi trebuit dupa ce trecem de asta, in drum spre Petrosani sa gasim o localitate Ohaba unde sa facem dreapta spre Retezat. Normal ca indicatoare din parti, incepuse si o ploaie torentiala de nu mai vedeai la 10 metri, am ratat satul cu vreo 30 de km si ne-am intors. Din Ohaba se merge spre Nucsoara pe drum destul de ok si apoi pe drum forestier pana la carnic, vreo 20 de km. Carnic nu este o localitate, este un grup de cateva cabane. In una din ele ne-am cazat si noi pentru ca ploua prea tare sa putem sa punem cortul. Desi pe vremuri a fost trasa linie de curent si drumul parea ca a fost in plan sa fie asfaltat acum cabanele de acolo nu au curent din line. Se folosesc generatoare, centrale pe lemne si tuburi solare pentru incalzirea apei. Stalpi de curent sunt pana la cabana Pietrele in munti, dovada ca inainte de 90 erau ceva planuri de statiune pe acolo. Dimineata la 9 am plecat pe traseul care o sa-l detaliez mai tarziu, ne-am intors la 9 seara :).

A doua zi pe la 10 am plecat inapoi spre Bucuresti. Mai intai am vrut sa mancam ceva si prima chestie cunoscuta care era in cale era statiunea Voineasa.
Dezamagire totala, aer comunist, cativa mosi pe acolo, cladiri nerenovate, iarba pana la brau...Asa ca am plecat cu foamea in gat spre valea Oltului.
Intre Petrosani si Voineasa drumul este extrem de prost dar compenseaza cu peisajele. Am dat de doi mosi nemti care isi rupeau mertzanu pe acolo :) dar erau totusi incantati de peisaje. Ne-au rugat sa le facem poza.
In Valcea se schimba situatia, drumul a devenit mult mai bun.
Am mai oprit putin la Cozia. O biserica veche, nimic exceptional, doar mormatu' lu Mircea.
Am plecat repede ca ne era foame. Am mancat pana la urma in Valcea unde chelerita m-a enervat ca se comporta cu scarba. Dar apoi am vazut ca nu era vina ei, asa erau toti...
De la Pitesti drumul a fost plictisitor..autostrada.
Pe la kilometru 60 a inceput sa ma ia somnul...oboseala ce sa-i faci. Am oprit la o benzinarie, am baut o cafea si luat putin aer si am luat-o din loc ...
Pe la 19:30 eram in capitala.







Freedom:





Niciun comentariu: