marți, 30 iunie 2009

sub streasina norilor



In weekend am fost in muntii Fagaras, am facut transfagarasanul ...
O sa revin cu adaugiri, maine sau cand am mai mult chef si idei.


Ok sa continuam...

Ideea si mare parte a organizarii a avut-o Alexandru. Am fost patru insi, sambata de dimineata pana duminica la amiaza. Cazarea la o vila in zona Cabana Capra, cam de unde incepe urcul prin serpentinele Transfagarasanului. Cazarea a costat 100 ron si cred ca meritat deoarece nu sunt prea multe locuri unde ai putea sta in aceea zona. Singurul lucru deranjant este drumul foarte prost de la barajul Vidraru pana la inceperea serpentinelor, cam 40 de Km, apoi este acceptabil. Am coborat si pe partea celalta a muntilor pentru a alimenta de la o benzinarie aflata la 15 km de Sibiu. Este socant cum totul se schimba trecand prin tunelul de ~800 m care face legatura intre Transilvania si Muntenia. Drumul e mai bun, casele sunt altfel,temperatura, pana si lumina soarelui mi s-a parut altfel.
Ar mai fi o chestie deranjanta ochiului, anume ca in locurile frumoase acesibile relativ usor apar cocas si pitzis, loganisti care se trag in poze de hi5 cu tilifonu ca are camera de 3 megapixeli. Sunt rase galagioase, impodobite excesiv si departe de habitaclul lor natural, mahalaua. Mai sunt si grataristi dar acestia parca sunt mai usor de inghitit, numai in conditiile in care nu sunt exemplare din cele numite mai sus. De obicei sunt.
Am ramas mut totusi la grandomania drumului si frumusetea pura a peisajelor. Este un drum care a fost facut in 4 ani. 4 ani incredibil, fara GPS, fara calculatoare doar cu forta pura ( 20 de tone dinamita) si multe sacrificii umane. Ma gandesc ca acum cu toata tehnologia moderna transfagarasanul ar fi fost construit in 4 luni. O lae, de 4 ani astia se chinuie sa faca un pasaj de 200 de metri cu 3 piloni. Tragic.
Deschis doar 4 luni pe an, drumul este ceva ce nu trebuie ratat.
A fost un weekend bun....poze o sa pun pe flikr.


Niciun comentariu: